About FHI 360
FHI 360 is a nonprofit human development organization dedicated to improving lives in lasting ways by advancing integrated, locally driven solutions. Our staff includes experts in Health, Education, Nutrition, Environment, Economic Development, Civil Society, Gender, Youth, Research and Technology; creating a unique mix of capabilities to address today's interrelated development challenges. FHI 360 serves more than 60 countries, all 50 U.S. states and all U.S. territories. We are currently seeking qualified candidates for the position of: Associate Director, Technical (Director Technico)
Project Description
FHI 360 é uma organização de desenvolvimento global com uma rigorosa abordagem baseada em factos. O nosso pessoal profissional inclui especialistas em saúde, nutrição, educação, fortalecimento económico, sociedade civil, ambiente e pesquisa. FHI360 opera em 60 escritórios com 4,400 trabalhadores nos EUA e no mundo O nosso compromisso com parcerias a todos os níveis e a nossa abordagem multidisciplinar permite-nos ter um impacto duradouro sobre as pessoas, comunidades e países onde servimos - melhorando a vida de milhões. Procuramos candidatos qualificados para o cargo de: Principais Funções:
- Fornecer liderança técnica no desenho, planificação e implementação e desenvolvimento do projecto CHASS Niassa bem como assegurar o desenvolvimento de capacidades;
- Assegurar a qualidade e o cumprimento de prazo na elaboração e submissão de relatórios mensais, trimestrais, semianuais e anuais;
- Implementar um plano de supervisão da área técnica, em estreita coordenação com o director do projecto;
- Liderar o desenvolvimento de instrumentos e capacitação de pessoal na área técnica;
- Providenciar suporte técnico nas 6 áreas chaves do projecto;
- Assegurar que os objectivos do projecto e a missão da FHI360 são cumpridos;
- Participar nos comités técnicos a nível central e provincial do Ministério da Saúde;
- Apoiar no processo de elaboração dos planos anuais do projecto, assim como na elaboração e seguimento da parte programática dos sub acordos com os parceiros locais;
- Participar nos grupos de trabalho em colaboração com a USAID, CDC, o MISAU e outros parceiros.
- Trabalhar com a equipa de Monitoria e Avaliação na análise dos resultados do projecto;
- Representar sempre que for necessário o Director Projecto;
- Desempenhar outras tarefas a que lhe forem atribuídas pelo Director do Projecto e pelo Director Nacional da FHI360;
- Apoiar na documentação de boas práticas bem como a sua apresentação através de metodologia de Melhoria de Qualidade.
Requisitos específicos:
Médico com mais de 5 anos de experiência na implementação de projectos de saúde;
Nível académico licenciatura em medicina sendo o mestrado em saúde pública uma vantagem;
Possuir experiência de trabalho com ONGs financiados pelo governo americano;
Disponibilidade para viajar;
Fluente em Português e boa comunicação na língua inglesa é uma vantagem;
Possuir excelentes relações de trabalho com a Direcção Provincial de Saúde de Niassa e boas referências.
Os candidatos interessados queiram por favor enviar carta de candidatura, especificando a vaga, CV com cópias de documentos, cartas de referência relevantes até o dia 30 de Outubro de 2014 para o e-mail: do www.emprego.co.mz ou registar-se online através do http://jobs.fhi360.org.
Informamos que só os candidatos seleccionados serão contactados.
Job Summary / Responsibilities:
- Leads the development and implementation process of a company's services involving departmental or cross-functional teams focused on the delivery of new or existing projects. May use statistical analysis systems, such as SAS, as appropriate. Plans and directs schedules and monitors budget/spending. Monitors the project/program from initiation through delivery. Organizes the interdepartmental activities ensuring completion of the project/program on schedule and within budget constraints. Selects, develops and evaluates personnel to ensure the efficient operation of the function . For PQC job only: In addition to these responsibilities, the PQC (Product Quality & Compliance) Associate Director, Technical position will manage the testing lab and review monthly financial reports and budget analysis. Supports the department and laboratory with managing projects, maintaining adherence to international laboratory standards (ISO 17025) and supporting the Director with day to day activities of departmental activities and functions.
- Provides technical oversight to one or more programs to ensure compliance with company policies and procedures.
- Designs, monitors and evaluates activities regarding recruitment, orientation, and supervision of teams who lead these activities.
- Supports capacity building and contributes to the overall strategic goals of any assigned programs.
- Creates or revises proposals as need to facilitate strategic goals.
- Trains staff on procedures and policies to achieve departmental and organizational goals.
- Supports management with recommendations for process improvement to achieve strategic goals.
Qualifications:
- Bachelor's Degree or its International Equivalent - Knowledge/Information Services, Communications, Education, Environment, Health, Behavioral, Life/Social Sciences International Development, Human Development or Related Field.
- Typically requires 8+ years of project management experience within a research environment.
- Articulate, professional and able to communicate in a clear, positive manner with clients and staff.
- Must be able to read, write and speak fluent English.
- Related prior work experience preferred.
This job description summarizes the main duties of the job. It neither prescribes nor restricts the exact tasks that may be assigned to carry out these duties. This document should not be construed in any way to represent a contract of employment. Management reserves the right to review and revise this document at any time.
We offer competitive compensation and an outstanding benefit package. Please visit FHI 360's Career Center at http://www.fhi360.org/careers for a list of all open positions.
FHI 360 is an equal opportunity and affirmative action employer. FHI 360 is committed to providing equal employment opportunity without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, national or ethnic origin, age, disability or status as a veteran with respect to policies, programs, or activities.